Forex untung teknik

Forex untung teknik

21_forex
Fórmula de promedio móvil de Excel de 30 días
Connors investigación estrategia de comercio de la serie de dos años rsi retirada estrategia comercial


Bollinger bandas de comercio de divisas No-stop_hedged_grid_forex_trading_system Opciones Binarias señales en vivo de Franco Moving_average_envelope_mt4_indicator Revisión de opciones binarias Forex Ejército para la paz Tier_2_option_trading

TEKNIK FOREX percuma adalah divisas Salah satu bisnes yang boleh menguntungkan kita kita seandainya mempelajari teknik-Teknik yang wang betul Untuk menghasilkan tanpa henti. Tahukah anda warren bufé adalá manusia ke-3 terkaya didunia dengan berpendapatan berbillion mil millones dolar hasil dari usaha kerasnya dengan bermain FOREX. Cuba Anda bayangkan, seandainya Anda bermain divisas dengan je de calificación dolar, dolar walaupunhanya 20 sehari keuntungan, jika ditukar dengan RM.berapakah Pendapatan Anda je de calificación transaksi bagi urusniaga divisas sekarang adalah mencecah 1,95 trilion sehari. Suatu je de calificación yang cukup besar bagi saya jika NAK dibandingkan dengan je de calificación yang ada didalam akaun saya saya sekarang ini.jika dan Anda mengambil 100 dolar sehari juego de palabras, Wang di tidak divisas terjejas.hebat Akan tak kuasa de divisas. Dunia penuh divisas dengan Cabaran dan dugaan, apa Disini Penting yang, Anda Harus bersedia menerima segala jenis bentuk, cara dan Teknik Untuk memastikan ganancias Anda kata atau dengan erti acostado, membuat keuntungan dengan Cara yang betul dan berkesan.di sini saya Akan cuba membantu Anda Miembro de la familia de los miembros de la familia (kata orang tua-tua la) de los miembros de la familia y los miembros de la familia keuntungan kepada saya walaupun sedikit. Apa yang penting disini anda harusla mengejar keuntungan yang sedikit daripada rugi yang banyak.didalam dunia forex jika anda meletakkan matlamat lambat kaya, bererti anda meletakkan diri anda di dalam tahap lambat miskin atau lebih dikenali oleh comerciantes golongan sebagai langkah untuk lambat bankrap atau tiada langsung istilah Bankrap, didalam, kamus, hidup, anda, sebagai, seorang, comerciantes, yang, berjaya. sebagai Salah satu Contoh Disini, sekiranya Anda telah memasang objetivo Untuk compra tetapi mercado harga melawan Gama de comprar anda, ini bermakna akaun Anda mengalami Rugi dan sekiranya Anda menggunakan modal yang Banyak hanya sekadar Mengejar keuntungan bermakna Anda Akan pérdida modal kerana akaun Anda tidak de Dapat bertahan sementara Menuggu peluang reverso ataumarket berpatah balik.ini selalu terjadi harus diingat perkara yang penting ini. Mercado bererti pasaran.disini ingin saya ingatkán kepada sahabat-sahabat comerciante saya.setiap orang yang berniaga apa yang diinginkan sudah pasti mengaut keuntungan semaksimum yang mungkin.tetapi mercado didalam forex, hanya yang meletakkan destino no incluido dan tahap kerugian yang sanggup dihadapi sahaja yang boleh berjaya Mengaut keuntungan disini. Saya adalah comerciante baru didalam dunia forex.masih banyak rahsia untuk menjana keuntungan yang saya masih belum dapat ketahui lagi.cuma saya berharap disini agar ada pihak yang dapat berkongsi maklumat dan teknik- teknik untuk berjaya didalam forex bersama dengan saya.saya akan dedahkan semua kefahaman Saya didalam artikel eni tentang forex yang saya tahu. Keuntungan, saya, tidak, lah, sebesar, mana.sekadar, cukup, untuk, bertahan, sahaja. Dan saya harap akán ada tunjuk ajar dari comerciantes-comerciantes yang lain. kebiasaannya bagi teknik satu, saya membiasakan diri dengan melihat 30minit.bagi marco de tiempo teknik 30minit saya pasti Akan menggunakan ganando el software solución 9.4.3 tendencia 1 atau tendencia juego de palabras wave.trend 1 biasasnya Anda boleh Lihat melalui candeleros dan juga Kawasan-Kawasan compra venta atau Área yang memang disediakan setiap hari.andy juga boleh menggabungkan teknik ini dengan ola. Untuk compra atau venta, software ini señal mengeluarkan Akan yang maná bila sampai masa yang sesuai atau loceng mengikut Gama yang dirasakan sesuai oleh sistem ini.dan mengikut pengalaman saya, sistem ini boleh membantu Anda berjaya. Anda Harus cuba dan Kaji sendiri.membantu 30. Bagi Teknik yang Kedua, alhamdulillah, saya saya dah melaluinya.dan rasa teknik ini juga memang membantu dan Prestasi kebersanan juga tinggi.saya Akan gunakan marco de tiempo 1jam sahaja.kerana tempoh 1jam memang sesuai dengan indikator Ni Anda cuma Perlu meletakkan indikator movimiento avarange 30 avarange en movimiento 3. bagi akaun saya, saya meletakkan MA30 dengan warna biru, manakala bagi MA3 saya gunakan warna merah dan cuma gunakan gráfico de líneas sahaja.untuk mengetahui Kemana pergerakan Gama disini.anda Harus memastikan dahulu MA merah berada dimana.adakah dibawah MA MA biru.sekiranya merah berada dibawah MA biru, Anda Harus menuggu MA merah bersilang dengan MA biru.sekiranya merah bersilang dengan biru, Kuat Untuk buy.disini Anda boleh Lihat MA Diatas merah berada MA biru. Lihat Sejarah yang lepas indikator ini.kemudian Kaji adakah ianya sesuai dengan Cara anda.bagi saya ini adalah satu masa de puntos de bonificación Untuk mungutip sekurang- kurangnya 30-50 pips.insyallah.membantu 30. teknik ini memang Banyak kalau NAK diikutkan.yaitu berpandukan diaria Pronóstico del atau technyical analysis.banyak saya gunakan TAPI memanjang tak betul sampai putus asa saya dibuatnya.sehingga pada 1 Hari saya saya marcador kat pc sampai 9 jenis página web yang kononya Membaca Graf dan membuat andaian yang tepat.tapi apa yang terjadi.loss de pérdida de yang -loss.bukan kecik-kecik anak yang pérdida. Pernah mencecah satu akaun dalam masa sehari 36 dolar.bayangkan dalam nilai malasia ₱ 206,51 sEHARI. Bagi orang susah maca saya nie memang besarlah lah nilai nya.sehinggalah saya terbaca pronóstico diario yang satu dua lagi nie. Saya kaji dalam masaapaña hari.dan hasilnya alhamdulillah nampak macam berpotensi untuk membantu. Contoh 1: sitio web ibtimes / forex / 19/03/2010 Rango de negociación: 1.3635 - 1.3575 Tendencia: Venta al alza en 1.3625 SL 1.3655 TP 1.3585. Ganancias de jumlah 40pips. 19/03/2010 Rango de negociación: 1.3635 -1.3535 Tendencia: Venta a la baja en 1.3625 SL 1.3657 TP 1.3548 Ganancia de Jumlah 50pips ke atas. Selecciones, kajian ke atas kesemuanya, saya dapat merasakan potensi keuntungan. Hasil dari gabungan teknik 1:30 teknik 2:30 teknik 3:40. Rezeki menyebelahi saya.anda juego de palabras Harus mencuba teknik-Teknik ini.pasanglah 1 akaun dengan jumlah 0.50 dolar Untuk 30 pips.dan akhirnya profit.jumlah ganancias Anda ialah 15usd x rm3.5 rm52.50 sehari.ok LAH-sekurang kurangnya Anda bergaji. Tapi itu untuk kiraan 0.50 de la bolsa de la compra de la jirafa de la pula 1 akaun jumlah yang dibuka ialah 10usd. Anda fikir dan Kaji sebelum menceburi divisas Bidang yang penuh rahsia ini.wallahualam.tepuk dada tania selera.gagal sakali tak bermakna kita Akan Gagal buat Selama-lamanya.semoga berjaya dentro de un apa jua Anda Bidang. Apa yang penting y un harus belajar sabar disiplin. lucro. Salam sukses dan kejayaan dari saya (Nuevo operador). sekiranya Anda mempunyai Cara permanecido saya Amat berbesar hati sekiranya de Dapat Anda kongsikan bersama saya.ini alamat correo electrónico saya: roszailangmail (c) dilarang mengubahsuai ISI kandungan didalam artikel ini Untuk apa segala jenis sekali tujuan pun.Posted por imuzcorner en Selasa, Maret 03 2015 Cara Las operaciones de cambio yang Simpel Tapi Untung Banyak comerciante baik pemula maupun yang sudah lama bergelut di dunia menghabiskan de divisas waktu dan uang mereka yang tidak sedikit Untuk investasi dan bertrading de divisas. namun hasilnya hanya sedikit ganancias dan tidak sedikit yang Rugi karena error humano, Lemot Internet Jaringan, ketidakstabilan Emosi dan mental, ketamakan, keserakahan dan kurang pendalaman comercio strategi, begitu juga manajemen riesgo dengan yang tidak diterapkan dengan baik. Ada cara comercio yang simple tapi menguntungkan comerciante. Tidak perlu menganalisa perkembangan mercado forex terlalu dalam, hanya dengan cara copia comerciante atau forex copia seguidor anda bisa mengikuti para master forex yang sudah sangrar berpengalaman dalam mengelola keuangan di forex. Cara Trading Forex yang Simple tapi Untung 1. Cara Copiar Trader Copiar Trader ini di populerkan oleh Broker forex etoro. Dimana setiap forex comerciante yang belum berpengalaman bisa melakukan copiar atau menduplikasi comercio yang dilakukan para maestro yang beneficio tradingnya bisa menjapai 98. Di eToro anda bisa melakukan copia trader secara gratis, tanap pemungutan cost apapun, hanya saja eToro menggunakan plataforma webtrader, dan depósito mínimo 50 Dollar melalui PayPal. Kalau Anda ingin mencoba trading dengan Agente de corretaje y comerciante de la copia de la copia del comerciante dan saya sarankan gunkan práctica akun, jika sudah paham anda bisa melakukan depositar untuk trading di eToro, karena forex adalah inverasi yang beresiko tinggi, alta ganancia de alto dolor. Anda bisa membaca cara membuka akun eTorod un comerciante cara copia. 2. Cara Forex Copy Follower Forex copiar seguidor ini dipopulerkan oleh Broker INSTAFOREX. Namun tidak banyak berbeda dengan sistem comercio trader eToro. Dan bagi Anda yang familiarizado di Instaforex, Anda bisa mencoba Forex Copia Seguidor, Anda mendaftar terlebih dahulu, kemudian Anda Entrar ke Kabinet akun dan klik 8220Forex Copia del sistema, dan klik Forex Copia seguidor, el seguimiento tombol klik dan Anda bisa Lihat comerciante yang terbaik yang bisa Y una copia. Silkan lihat cara daftar dan membuka akun di INSTAFOREX. 3. Cara Trading dengan Señal Forex Trading dengan señal forex, membuat anda trading sangat simple dan mudah, hanya menunggu señal forex kapan posición abierta yang diberikan oleh pihak ketiga yang mengelola jasa forex señal. Biasanya Jasa Señal Forex ini berbayar, kalau pun ada yang gratis masih diragukan keakurtannya, mengenai waktu posición abierta. Karena tidaklah semua señal forex ini dihasilkan oleh comerciante profesional, karena ada juga señal yang diberikan oleh robot, yang terkadang menghasilkan beneficio tidak sesuai dengan uang yang kita bayarkan terhadap señal forex tersebut. Saran saya, Jika anda melakukan teknik comercio forex dengan forex señal yang berbayar, pilihlah señal Forex yang kredebilitas nya sudah tidak diragukan lagi. Baca juga crítica de testimonio mereka. 4. Cara Trading Dengan Fokus es un pata Satu Pasang Mata Uang Cara es un empate en la cara, y la cara y el terrível menurut saya. Cara trading dengan hanya fokus pada 1 par de divisas, misalnya GBP / USD, Anda bisa menguasai pasar forex untuk satu par, tendencia, historia, fundamental dan waktu Abrir Posisi yang paling tepat. Un poco de margen de melakukan banyak OP dengan banyak moneda namun hasil comercio anda rugi, sampai margen Anda menos kemudian margen de llamada terjadi, ini sangat membuat Anda frustasi dengan keadaan ini. bukanlah divisas Cara Anda cepat menjadi kaya raya, kalau Anda comercio memahami yang sesungguhnya adalah memaksimalkan ganancias dan meminimalisir kerugian, kalaupun Anda mendapat ganancia de 100 dólares perhari dengan 1 par de divisas, la UIT Lebih baik ketimbang Anda membuka Banyak posisi dengan par Banyak yang kemudian Anda margen de flotación Semakin menipiskan modal Anda. Lihat saja Análisis de divisas de INSTAFOREX. Mierda memberikan Analisa sesuai dengan PAIR yang mereka biasa analisa. Tidak lebih dari 2 Pareja mata uang yang mereka analisa. Jadi keuntungan bisa diperoleh dángan hanya fokus pada satu pareja mata uang. Dan Kerugian pun bisa dikurangi. Mudah-mudahan cara trading forex yang simple men menguo en la bisa menjadi sumber bagi anda untuk tetap eksis comercio forex.TEKNIK FOREX SEBENAR (TFS) Saya Khalid Hamid. Seorang FULL-TIME FOREX TRADER. Saya merupakan bekas Eksekutif Banco Antarabangsa yang pernah bertugas sebagai ANALISTA DE MONEDAS. Tugas saya ialah menganalisis pergerakan matawang yang digerakkan oleh berita-berita ekonomi. Selain itu, saya juga aktif membantu para comerciante serta menyumbangkan consejos / artikel dalam forum-foro forex tempatan dan juga antarabangsa. Pengalaman sebagai analista de divisas keaktifan berforum selama 9 TAHUN telah banyak membentuk saya menjadi comerciante seperti yang anda lihat pada hari ini. Sebelum ini, sejak 2011 dicen los menulis 5 buah ebook berjudul TEKNIK FOREX SEBENAR V1, V2, V3, V4 dan V5. Kini, se divierten los prosalios de los banyak, los kembali del dengan del lebih del mantap dalam del bentuk del buku y el DVD de iaitu TEKNIK FOREX SEBENAR EDISI KE-6 de TEKNIK. APA UIT FOREX Kepada yang pertama kali terbaca tentang forex, istilah Forex FX diambil daripada singkatan PARA eign EX cambio atau Tukaran Matawang Asing. Forex merupakan pasaran kewangan terbesar di dunia dengan nilai transaksi harian melebihi USD 5 TRILLION SEHARI Ia jauh mengatasi pasaran-pasaran se encuentra en el Saham, Komoditi, Logam dan lain-lain. Forex berlaku apabila anda menjual (VENTA) matawang negara anda dan membeli (COMPRAR) matawang negara lain. Contohnya, jika y melancong ke Londres, anda peru menjual matawang Ringgit (MYR) dan membeli matawang Libra esterlina (GBP). Kalau dulu forex hanya boleh dibujo de kaunter, kini ia sudah boleh dilakukan secara EN LÍNEA Asalan ada komputer amp internet, anda bebes untuk comercio de mana-mana sahaja, pada bila-bila masa. Apa yang ialah Hebat tentang de divisas, KITA SEMUA (YA, KITA SEMUA) BOLEH MENJANA Pendapatan YANG Lumayan dengan CEPAT DAN Mudah Untuk menjadi seorang comerciante de la divisa, Anda hanya perlukan komputer / teléfono inteligente, Internet dan sedikit modal mengikut kemampuan Anda. Itu sahaja FOREX ADALAH SANGAT MUDAH Anda mungkin akan kerugian beribu-ribu (atau puluhan ribu, dan mungkin juga ratusan ribu) ringgit dalam masa beberapa hari (atau mermelada) sahaja Bacalah tragedi sadis forex de bawah: Seorang comerciante kerugian USD4,950 (kira- Kira RM21,285) dalam masa 1 malam sahaja kerana terlalu yakin sehingga tidak meletakkan detener la pérdida. (Tenía kerugian Maksimum yang ditanggung Akan) comerciante Seorang Hebat kerugian Lebih 10.000 USD (Lebih RM43,000) dentro de Masa beberapa minit Sahaja angkara pengumuman berita nómina no agrícola PFN dan canadiense Cambio del empleo CE Ada yang membuat pinjaman peribadi sehingga 25.000 USD ( Dalam) de la venta al por mayor. Tetapi dentro de Masa 2 Minggu, modalnya Habis Licin Malangnya, Beban Hutang Perlu ditanggung sehingga 10 Año lamanya Kena tipu RM33,000 kerana menyertai divisas descremada dan kerugian USD5,830 (RM25,069) akibat comercio tanpa ilmu seperti Dua pengadu di Bawah. SAYA TIDAK MAHU ANDA JADI BEGITU KELEBIHAN TEKNIK FOREX SEBENAR Mendapat GANANCIAS BERATUS-Ratus PIPS dengan comercio hanya satu BETUL-BETUL VENTA EN LA PARTE SUPERIOR dan COMPRAR EN LA PARTE INFERIOR Mendapat Untung BESAR menggunakan MODAL KECIL Ia digunapakai Oleh profesional comerciante serata Dunia sudah ratusan Año de instalación digunakan SIAP tak sampai 5 MINIT tanpa Perlu menggunakan indicador / asesor experto Sangat Sang mudah Untuk diaplikasikan PARES kepada SEMUA Tak sampai 1 atasco juego de palabras sehari Untuk menganalisis mercado Terbukti berkesan menghasilkan dulu sejak lucro, Kini dan selamanya Buku, ebook dan video tutorial yang ringkas, padat Serta mudah difahami Lengkap dari Un Z. Broker, la administración del dinero, Kawalan Emosi, ISU-Isu Semasa dan más Editar RISIKO MÍNIMO tetapi KEUNTUNGAN Maksimum SAYA IKHLAS amp BETUL-BETUL NAK BANTU comerciantes. DENGAN TEKNIK FOREX SEBENAR, ANDA DIJAMIN TAK PERLU BUANG MASA KE SANA-SINI UNTUK MENCARI ILMU FOREX. ANDA HANYA PERLU BELAJAR DARIPADA 8 TAHUN PENGALAMAN SAYA AKAN MENDAPAT ILMU FOREX SERBA LENGKAP DARI A Z DALAM MASA YANG SINGKAT. ANDA CUMA PERLU BACA, TONTON DAN PRAKTIS. TIDAK AKAN MELAKUKAN KESILAPAN BESAR DALAM FOREX AKAN BERKEBOLEHAN COMERCIO SECARA TEPAT SEPERTI SEORANG SNIPER UNTUK VENDER TOP DAN COMPRAR BOTTOM LANGSUNG TIDAK PERLU MENGGUNAKAN INDICADOR EA Teknik in kekal sah de relevan digunakan selma-lamanya, hatta semasa zaman kemelesetan ekonomi sekalipun. Tak percaya Lihat sebahagian bukti-bukti kejayaan y saya menggunakan TEKNIK FOREX SEBENAR: KENAPA TEKNIK INI DIDEDAHKAN Teknik ini didedahkan kerana saya sangat kasihan melihat TRADER TERLALU RAMAI yang masih TERKIAL-KIAL dalam forex. Ini kerana mereka banyak melakukan KESILAPAN BESAR seperti: Tidak meletakkan Pérdida de pérdida dalam comercio Pérdida de pérdida melebihi Objetivo Beneficio Comercio pada waktu yang salah secara hentam kromo Memilih pares yang susah nak beneficio Langsung tak memahami Gestión de dinero Menggandakan mucho selepas pérdida (BALAS DENDAM) Modal tidak mencukupi Dan banyak lagi lah Kesilapan-kesilapan seperti inilah yang membunuh seseorang comerciante. Saya sudah melalui semua itu, dan PERCAYALAH IANIA AMAT-AMAT MEMERITKAN Jadi, atas dasar itulah saya tidak lagi mahu para comerciante kecundang sebelum berjuang, seperti apa yang pernah saya lalui dahulu. TEKNIK FOREX SEBENAR de la marca de fábrica del SEBENAR de la SEÑORA de la SEÑORA de la SEÑORA de la SEÑORA de la SEÑORA de la SEÑORA de los SEÑORES de la SEÑORA de la SEÑORA de los SEÑORES de la SEÑORA de la SEÑORA de los NUEVOS de la TECNOLOGÍA de los hombres TFS GRUPO PRIVADO NAK SENANG, CEPAT, DAN MURAH NAK SUSAH, LAMBAT, DAN MAHAL Pilihlah secara bijak ya Jika y masih merasakan harga di atas mahal, renungkan fakta-fakta ini: 95 comerciante adalah comerciante yang gagal, mahu tak anda jadi salah seorang daripada 5 comerciante yang berjaya Kebanyakan comerciante akan kehabisan modal merkka dalam masa 3 bulan sahaja. Ada yang rugi ratusan, ribuan, puluhan ribu y juga ratusan ribu ringgit. Anda tentad tak nak jadi salah seorang daripada merka kan Ini bukan indicador robot yang merapu. Ini adalah TEKNIK FOREX SEBENAR. Anda tak peru habiskan puluhan / ratusan / ribuan ringgit untuk membeli sesuatu yang tidak berksan. Anda tidak perlu lagi membuang masa, tenaga dan wang ke ke sana ke mari mendalami ilmu forex yang belum tentu lagi betul atau tidak. TEKNIK FOREX SEBENAR adalá penyelesaian menyeluruh kepada segala-galanya. Bukan senang nak belajar forex tanpa demontrasi. Tetapi TEKNIK FOREX SEBENAR video de la discusión con el video de bergambar serta video panduan. Budak sekolah pun boleh memoria, apatah lagi orang dewasa. Indicador biasanya dijual pada harga RM100,00 250,00, manakala kelas dan seminario pula dalam lingkungan RM1,000.00 5,000.00. Itupun tanpa seguimiento daripada penganjur. TEKNIK FOREX SEBENAR pula tak sampai ₱ 243,12 El franqueo Incluyó Agregar a la lista de artículos de interés Agregar a la lista de comparación dan anda hanya perlu melabur sekali sahaja seumur hidup. Harga yang ditawarkan adalá TERLALU MURAH jika nak dibandingkan dengan nilai yang anda terima. Anda tak perlu pergi kelas, indicador beli, baca foro berbulan-bulan lamanya, ensayo y error mencuba 1.001 teknik / indicador, ataupun pergi ke seminario. Vendedor sellos de dunia menggunakan teknik en el bukan saja untuk forex, tetapi juga untuk SAHAM, OPCIONES, CPO, GOLD, dan SILVER. Saya tak akan paksa y una untuk membeli, kerana itu hak anda. Beneficio forex sudah cukup untuk saya. Kejayaan saudará / saudari terletak di atas USAHA ANDA SENDIRI. Saya sekadar membantu apa yang termampu. Antara menghabiskan beribu-ribu ringgit ATAU RM698, yang mana akan y una pila ORANG YANG BERJAYA ADALAH ORANG YANG BIJAK MEMANFAATKAN PELUANG. FOREX ADALAH SALAH SATU LUBUK REZEKI. SIAPA TAHU, MUNGKIN REZEKI YA ADA DALAM FOREX KAN SELAMAT MAJU JAYA SAYA UCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI MELAWAT SITIO WEB INI, TAK KIRA SIAPAPUN ANDA. INGATLAH, ORANG YANG BERUSAHA amp MENGHARGAI MASA ADALAO ORANG-ORANG YANG BERJAYA. P.s: Sekali lagi suda saya ingatkan, anda tak perlu membazir masa, tenaga dan wang anda menimba ilmu di sana sini untuk mendalami forex. TEKNIK FOREX SEBENAR ada kesemuanya. P.p.s: Pendapatan 5 angka seminggu tidak mustahil dengan forex. Saya telah pun melakukan dan membuktikannya. Hanya 1 jam sehari diperlukan, boleh comercio di mana-mana sahaja yang anda mahu. Ia langsung tidak menganggu kehidupan anda. 5 angka semedgu dengan berusaha 1 jam sehari Ianya mustahil untuk dilakukan dalam bidang lain, tetapi tidak dengan forex melalui TEKNIK FOREX SEBENAR. P.p.p.s: RM698 adalá satu jumlah yang kecil jika nak dibandingkan dengue potensi TEKNIK FOREX SEBENAR. Pelaburan yang terbaik bagi seseorang persona adalá pelaburan ke dalam DIRINYA SENDIRI melalui ILMU. Dan ini merupakan salah satu daripada cabang ilmu yang ada di dunia ini.
Sistemas inteligentes de comercio pdf
Opciones comerciales como técnicas profesionales para los creadores de mercado y comerciantes experimentados descarga